Sopimus- ja toimitusehdot lyhyesti

  • Nämä ehdot sisältävät yleiset sopimus- ja toimitusehdot, joita sovelletaan kaikkiin verkkosivuillamme 4x4parts.fi / J&M Halme Oy (jäljempänä ”myyjä”) listattujen tuotteiden myyntiin ja toimituksiin.

  • Nouto Vantaan liikkeestämme on aina maksuton toimitustapa!

  • Tehdessään tilauksen, asiakas sitoutuu noudattamaan Sopimusehtoja.

  • Tuotteiden tilaaminen edellyttää, että asiakas hyväksyy Sopimusehdot.

  • Tuotteiden toimitusaika ilmoitetaan verkkokaupan tuotekortissa.
    Tuotteet, jotka ilmoitetaan heti toimitettaviksi, ovat tilauksen jättämisen jälkeen noudettavissa liikkeestämme liikkeen aukioloaikojen mukaan.
    – Mikäli tuotteen toimitustavaksi on valittu Matkahuolto, annamme tuotteet toimitettavaksi seuraavana arkipäivänä.
    – Mikäli tuote ilmoittaa toimitusajan, tilaamme tuotteen
    varastoomme ja toimitamme tai jätämme sen noutoon heti kun tuote on saapunut varastoomme.
    Mikäli jotakin tilattua tuotetta ei ole saatavilla, pidätämme oikeuden peruuttaa kaupan kyseessä olevan tuotteen osalta. Ilmoitamme mahdollisista toimitusviiveistä asiakkaalle ja sovimme kaupan perumisesta tai viivästyneestä toimitusajasta.

  • 4x4parts verkkokaupan kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa tai vaihtaa tilauksensa neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettaessa tuotteen tulee olla käyttämätön ja tuotteen pakkaus on oltava myyntikunnossa. Ostajan on aina ilmoitettava ja erikseen sovittava peruutuksesta tai palautuksesta myyjän kanssa.

  • Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tai viallinen tuote, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä myyjälle.

  • Myyjä ei vastaa siitä, mikäli tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy ulkopuolisten, myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevien asioiden johdosta.

Nämä ovat toimitusehdot lyhyesti, katsothan yksityiskohtaiset sopimusehdot jäljempänä.

1. Asiointi

Tilataksesi verkkokaupasta sinun ei tarvitse rekisteröityä asiakkaaksi. Rekisteröityneet asiakkaat voivat kirjautua verkkokauppaan suoraan omilla tunnuksillaan. Kirjautuminen nopeuttaa asiointiasi verkkokaupassa ja lisäksi sinulla on halutessasi mahdollisuus saada erityisiä etuja ja tarjouksia sähköpostiisi. Tilauksen yhteydessä antamasi henkilötiedot kerätään ja tallennetaan asiakasrekisteriimme (kts. erillinen rekisteriseloste). Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille.

2. Hinnat ja tiedot tuotteista

Veloitamme tuotteet tilaushetkellä voimassa olevan hinnastomme mukaisesti. Tuotteidemme hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana (esimerkiksi kampanjatuotteet). Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitusmaksuja. Toimitusmaksut ilmoitetaan ja veloitetaan tilauksen yhteydessä sekä vahvistetaan tilausvahvistuksessa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron.
Myyjä pidättää oikeuden kaupan perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta (esim. 10,00€ hintaisen tuotteen hinta on 1,00 euroa).

3. Toimitusaika

Toimitamme koko Suomen alueelle. Jos haluat tilata ulkomaille, ota yhteys myyntiimme.
Tuotteidemme toimitusaika ilmoitetaan verkkokaupan tuotekortissa. Jos tuotekortissa ilmoitetaan että saatavuus ”heti”,
tuotteet ovat noudettavissa tilauksen jälkeen liikkeestämme, liikkeemme aukioloaikojen mukaan. Jos tilatessa on valittu toimitus matkahuollolla, jätämme tuotteet toimitettavaksi seuraavana arkipäivänä. Jos tuotekortti ilmoittaa toimitusajan, tarkoittaa se että tilaamme tuotteen varastoomme ja toimitamme sen heti kun tuote on saapunut. Toimitusaika on suuntaa antava ja siihen voi tulla poikkeuksia. Pyrimme aina mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Tavoitteenamme on olla asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimituksen kestävän normaalia pidempään.
Asiakas voi valita maksutavaksi Everyday verkkomaksun
, jolloin tilaus voidaan maksaa kun tuote on saapunut varastoomme. Kts. Lisää maksutavat.

4. Toimitustavat


  • Nouto myymälästä: maksuton

  • Nouto matkahuollosta. Painoon perustuva hinnoittelu on neuvoteltu asiakkaillemme mahdollisimman edulliseksi. Ostoskorissa näkyvä toimitushinta jää pois jos tuote noudetaan varastosta.

  • Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi tilausta noudettaessa (ajokortti, passi, kuvallinen henkilökortti).

  • Myyjän vastuu tilauksesta ja toimituksesta kestää tuotteen luovutushetkeen saakka.

5. Maksutavat

Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Aktia, Nooa, POP, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki.

Verkkopankkimaksamisen välittää Checkout.
Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelun ylläpitää Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6).

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode - todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Klarna verkkomaksu

Klarnamaksulla saat ostoksistasi laskun vast kun tuotteet on toimitettu sinulle.
Voit maksaa kätevästi myös erissä. Lisää tietoa täältä

6. Palautusoikeus ja tuotevaihdot

Kuluttaja-asiakkaillamme on täysi kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta

Palautettaessa tuotteen tulee olla käyttämätön. Mikäli tuote ei ole myyntikuntoinen tai siinä näkyy merkkejä käytöstä tai vahingoista (meistä johtumattomista syistä), pidätämme oikeuden olla hyväksymättä palautusta tai oikeuden asianmukaiseen korvaukseen. Yritysasiakkaillamme ei ole peruutusoikeutta.

Ennen palautusta tai kaupan peruuttamista on asiakkaan otettava yhteyttä myyjään ja sovittava asiasta. Jos tuote palautetaan ilma ilmoitusta, ei myyjä vastaa rahtikuluista.
Palauttaessa tai peruttaessa pyydämme ilmoittamaan seuraavat asiat.

  • Palautuksen syyn (mikäli viallinen tai väärä tuote)

  • Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)

  • Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.

Lisäksi pyydämme ilmoittamaan haluatteko:

a.) Palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille.

b.) Saada tilalle oikean tuotteen tai saman tuotteen (ilman vikaa)

c.) Voimme myös lähettää vastaavan tuotteen viallisen tai väärän tuotteen tilalle (ja hyvitämme mahdollisen erotuksen tai vaihtaessa kalliimpaan tuotteeseen veloitamme erotuksen asiakkaalta)

Myyjän-verkkokaupasta ostetun tuotteen voi palauttaa matkahuollolla tai suoraan myymälään. Pyydämme palauttamaan tilauksen täytetyn palautuslomakkeen kera ja alkuperäisessä pakkauksessa tai muutoin hyvin pakattuna. Lähetys osoitetaan myyjän osoitteeseen ja sen tulee sisältää edellä mainitut tiedot. Edellä mainitut tiedot tarvitaan tuotepalautuksen yhteydessä myös siinä tapauksessa, että tuote palautetaan myymälään.

Pyydämme huomioimaan, että rahat palautetaan ilmoitetulle pankkitilille jälkikäteen kohtuullisen ajan kuluessa – myymälässä ei voida hoitaa verkkokaupan rahapalautuksia.

7. Reklamaatiot

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen:info@4x4parts.fi tai puhelimitse asiakaspalveluun +358(0)10–6168480

8. Vastuu

Vastuumme kuluttaja-asiakkaidemme osalta määräytyy kuluttajansuojalain säännösten mukaan.

Tuotteen takuu kattaa normaalikäytössä aiheutuneet takuunalaiset vauriot tai vioittumiset. Kilpailukäytössä olevilla tuotteilla ei ole takuu eikä palalutusoikeutta.

Vastuumme yritysasiakkaitamme kohtaan rajoittuu virheellisten, viivästyneiden tai puuttuneiden tuotteiden hinnan palauttamiseen. Emme vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista.

9. Ylivoimainen este

Myyjä ei vastaa siitä, mikäli tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy 4x4parts.fi -verkkokaupan kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan sen toimintaa haittaavan tai estävän seikan vuoksi (force majeure).

Emme vastaa toimituksen estymisestä tietoverkon tai tietoliikenneyhteyksien toimimattomuuden tai virheellisesti ilmoitettujen yhteystietojen vuoksi.

10. Immateriaalioikeudet

4x4 verkkokauppa on J&M Halme Oy:n omaisuutta sen kopioiminen ilman lupaa on kielletty.

Tuotekorttien ja tuotteiden esittäminen ja jakaminen on
sallittu ja suotavaa.
Verkkokaupan kuvat kuuluvat myyjälle ja myyjän yhteistyökumppaneille. Niiden käyttö ja kopioiminen muuhun kuin yksityiseen käyttöön on kielletty.

11. Yhteystiedot

J&M Halme Oy / 4x4parts.fi
Uranuksenkuja 18
01480 VANTAA

Y-1810704-1

Myynti ja asiakaspalvelu:
p. 010-6168480
info@4x4parts.fi

12. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia ja niitä koskevat riitaisuudet ratkaistaan ensisijaisesti Helsingin käräjäoikeudessa.

Kuluttaja-asiakkailla on lisäksi mahdollisuus nostaa kanne oman kotipaikkansa käräjäoikeudessa tai saattaa asia Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.



Copyright © 4x4 Parts 2017 All Rights Reserved | Sivusto: Sastamalan Mediapaja