Meillä voi maksaa myös osissa Klarna-verkkomaksuilla.

Klarna - maksa miten haluat

Klarnan avulla voit maksaa nyt, myöhemmin tai pilkkoa maksusi. Sinä päätät mitä ostat, joten päätät myös miten haluat maksaa.

Klarna-erämaksu

Kun valitset maksutavaksi joustavan erämaksun, päätät itse, kuinka paljon maksat kuukausittain. Jos valitset joustavan erämaksun, maksat vähintään 1/24 kuukausittain (kuitenkin aina vähintään 5 EUR). Voit myös vaihtaa joustavaan erämaksuun myöhemmin ja maksaa vain 1/100 kuukausittain (kuitenkin aina vähintään 5 EUR). Tutustu tarkemmin Klarnan joustavaan erämaksuun soveltuviin ehtoihin seuraamalla linkkiä.

Klarna-lasku

Kun valitset maksutavaksi Klarnan laskun, asiointisi on turvallista ja helppoa.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä
  • Maksuaika on 14 vuorokautta
  • Sinun ei tarvitse antaa maksukorttitietoja
  • Voit tarkastella laskua osoitteessa klarna.fi

Ostajan turva

Ostajan turva on Klarnan sinulle kuluttajana tarjoama varmistus. Ostajan turva -toimitaperiaatteen tavoitteena on, että sinä kuluttajana voit tuntea olosi turvalliseksi, kun teet ostoksia verkkokaupoissa, jotka tekevät yhteistyötä Klarnan kanssa. Ongelmatilainteissa voit aina kääntyä meidän puoleemme. Voit myös luottaa siihen, että käsittelemme henkilötietojasi korkeimmalla tietoturvatasolla koko ostoprosessin läpi (lue lisää kohdassa ”Tietosuoja”). Ostajan turva koskee kaikkia Klarnan kautta yksityishenkilön asemassa tekemiäsi ostoksia.

Jos ostamasi tuote ei tule perille

Jos et saa ostamaasi tuotetta, sinun ei luonnollisestikaan tarvitse maksaa siitä

Jos olet valinnut maksuvaihtoehdoksi Klarnan laskun tai erämaksun, sinun ei tarvitse maksaa, ennen kuin tuote on toimitettu. Jos toimitus viivästyy, toimi näin:

  1. Tarkista uudelleen, ettei ilmoitus tavaran toimittamisesta ole jäänyt huomaamatta.
  2. Jos maksutapasi on Klarnan lasku: siirrä eräpäivä eteenpäin kymmenellä päivällä ottamalla yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.
  3. Jos tuotteesi ei vieläkään ole saapunut uuden eräpäivän lähestyessä, ota yhteyttä kauppaan, josta ostit tuotteen.
  4. Jos asia on edelleen ratkaisematta, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Sinun ei tarvitse maksaa tuottetta sillä aikaa, kun selvitämme asiaa. Jos ilmenee, ettei tuotetta ole toimitettu sinulle, sinun ei tarvitse maksaa Klarnalle. Huomaa kuitenkin poikkeustilanteet (ks alla).

Oletko jo maksanut?

Mikäli olet jo maksanut tuotteen etukäteen (kortti- tai verkkopankkimaksulla tai jos olet maksanut laskusi ennen eräpäivää), eikä tuotetta ole toimitettu, toimi näin:

  1. Tarkista udelleen, ettei ilmoitus tuotteen toimittamisesta ole jäänyt huomaamatta tai että tavaraa ei ole toimitettu sinulle.
  2. Ota yhteyttä kauppan, josta ostit tuotteen selvittääksesi, missä tuote on.
  3. Jos asia on edelleen ratkaisematta, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Sinun ei tarvitse maksaa tuotteita sillä aikaa, kun selvitämme asiaa. Jos ilmenee, ettei tuotetta ole toimitettu sinulle, tulemme hyvittämään suorittamasi maksun. Huomaa kuitenkin poikkeustilanteet (ks alla).

Poikkeustilanteet

Maksun palauttaminen tai maksuvaatimuksesta luopuminen tilanteissa, joissa ostamaasi tuotetta ei ole toimitettu, edellyttää, että itse myötävaikutat siihen, että tuote voidaan toimittaa sinulle. Jos et nouda tuotetta toimituspisteestä saatuasi ilmoituksen tuotteen toimituksesta, olet yleensä velvollinen korvaamaan palautuskustannukset kaupalle. Pidä myös mielessä, että jos haluat käyttää peruutusoikeuttasi, sinun tulee ilmoittaa siitä kaupalle. Jos et lähetä peruutusilmoitusta, kauppa voi kieltäytyä vastaanottamasta tuotetta. Mikäli olet jo maksanut, Klarna voi puolestaan pidättää palautuskustannuksia vastaavan määrän (tai jos kauppa kieltäytyy vastaanottamasta tuotetta, koko summan). Klarna voi myös vaatia maksua tai pidättää osan jo maksetusta summasta, jos tulli takavarikoi tilaamasi tuotteen.

Jos tuotteessa on vika

Sinun ei tarvitse maksaa, jos tuotteessa on vika

Kun valitset maksutavaksi Klarnan laskun tai osamaksun, voit maksaa vasta toimituksen jälkeen. Voit tutkia tuotteet kotonasi ja varmistaa, että kaikki on kunnossa, ennen kuin maksat. Jos huomaat, että tuotteessa on vika, toimi näin:

  1. Ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun, jotta voimme siirtää laskusi eräpäivän.
  2. Keskustele kaupan kanssa, josta ostit tuotteen, ja yritä ratkaista asia heidän kanssa.
  3. Ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun ennen uutta eräpäivää, jos et pääse yhteisymmärykseen kaupan kanssa. Toimita Klarnalle ne asiakirjat, jotka katsot tarpeelliseksi vian toteamiseksi (esimerkiksi tilausvahvistus ja valokuvia tuotteesta). Tulemme vaatimaan sinulta maksua ainoastaan siinä tilanteessa, että me yksityiskohtaisen tarkastuksen jälkeen katsomme, etteivät väitteesi ole aiheellisia.

Ilmoitathan mahdollisimman pian Klarnalle, jos olet tehnyt kaupalle virheilmoituksen ostamastasi tuoteesta, jottemme lähetä sinulle aiheetonta maksumuistutusta.

Oletko jo maksanut?

Jos olet jo maksanut tuottesta, ennen kuin huomaat, että siinä on vika, toimi näin:

  1. Ota yhteyttä kaupapan, josta ostit tuotteen, ja pyri ratkaisemaan asia heidän kanssaan.
  2. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen asian ratkaisemisesta kaupan kanssa, ota yhteyttä Klarnaan asiakaspalveluun laissa säädetyn virheilmoitusta koskevan määräajan puitteissa. Jos ilmenee, että tuotteessa esittämäsi selvityksen perusteella on virhe, tulemme hyvittämään sinulle koko maksamasi summan.

Haluatko peruuttaa ostoksesi?

Jos sinulla on kuluttajansuojalain perusteella oikeus peruuttaa ostoksesi ja käytät tätä oikeutta, Klarna palauttaa luonnollisesti suorittamaksi maksun. Jos sopimuksestasi kaupan kanssa seuraa, että ostaja vastaa palautuskustannuksista, saatamme vähentää toimituskulut hyvittämästämme summasta. Hyvityksestä voidaan myös kuluttajansuojalain mukaisesti vähentää summa, joka vastaa tuotteen arvon alentumista seurauksena siitä, että tuotteen arvo ei toimituksen jälkeen ole pysynyt olennaisesti muuttumattomana tai vähentymättömänä. Jos on kyse palvelusta, hyvityksestä voidaan puolestaan vähentää jo suoritettua osaa vastaava summa.

Peruuttamisoikeus seuraa laista, eikä siitä voi luopua sopimusteitse. Myyjä on ennen ostoksen tekemistä velvollinen antamaan tai asettamaan sinulle saataville tietoja peruuttamisoikeudesta ja sen käyttämisen edellytyksistä.

Pidäthän myös mielessä, ettei peruuttamisoikeus koske kaikkia tavaroita, kuten esimerkiksi kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistettua tai muunneltua taikka selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tehtyä tavaraa. Peruutusoikeus ei myöskään koske tiettyjä palveluja, kuten esimerkiksi matkustajaliikenteen palveluja (esim. lentoliput).

Tietosuoja

Teemme aina kaikkemme henkilötietojesi suojaamiseksi. Kun teet ostoksia Klarnan kautta, tietosi suojataan sekä teknisillä järjestelmillä ja prosesseilla että eri organisisatorisilla toiminnoilla.

Klarnalla on rekisteröity tietosuojavastaava ja tietosuojakysymyksiin erikoistuneita sertifioituja asiantuntijoita, jotka varmistavat, että henkilötietosi ovat suojassa koko ostoprosessin ajan. Tietuturva-asiantuntijamme on koulutettu varmistamaan, että tiedot käsitellään asianmukaisella ja turvallisella tavalla.

Klarnalla on teknillisä järjestelmiä, joiden tehtävänä on estää ulkopuolisia käyttämästä henkilötietojasi ostosten tekemiseksi Klarnan kautta. Jos tästä huolimatta huomaat, että tietosi ovat joutuneet väärinkäytöksen kohteeksi, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun, joka tulee käsittelemään asian parhaalla tavalla.

Klarnan tarjoama ostajan turva suhteessa verkkokaupan omaan käytäntöön

Vaikka verkkokaupat yleensä seuraavat Klarnan suosituksia ja päätöksiä, emme voi taata, ettei verkkokauppa itsenäisesti vaadi maksua, vaikka Klarna olisi katsonut, ettei maksuvelvollisuutta ole. Näin voi käydä esimerkiksi silloin, kun Klarna on verkkokaupan ja kuluttajan välisen riidan seurauksena on siirtänyt saatavan takaisin verkkokaupalle. Jos tällainen riita annetaan kuluttajanriitalautakunnalle tai yleiselle tuomioistuimelle ratkaistavaksi ja suositus/päätös on verkkokaupalle myönteinen, verkkokauppa voi siirtää saatavan takaisin Klarnalle. Tässä tapauksessa Klarna tulee vaatimaan maksua kuluttajalta.

Klarnan tarjoama ostajan turva suhteessa sovellettavaan lakiin tai toisiin maksupalveluntoimittajiin

Huomaathan, että ostajan turva -toimintaperiaate ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi kuluttajana. Toimintaperiaattella ei myöskään ole vaikutusta sopimukseesi toisen maksunpalveluntoimittajan kanssa (kuten esimerkiksi maksukortinantajan), jonka kautta voit maksaa Klarna Checkout –palvelussa.



Copyright © 4x4 Parts 2017 All Rights Reserved | Sivusto: Sastamalan Mediapaja